Indsigelse

Gør indsigelse, hvis du har mistanke om misbrug af dit kort. Her kan du se hvordan.

Opdager du kortbetalinger på din konto, som du ikke kender? Er dit kort anvendt to gange til samme betaling, eller har du ikke modtaget varer eller services, som du har købt med dit kort, kan du gøre indsigelse.

Inden du gør indsigelse, skal du altid selv søge at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Kan problemet ikke løses med forretningen, skal du gøre indsigelse straks for at undgå, at sagen forældes. Du kan læse mere om indsigelsesfristen i kortreglerne for din korttype.

                 

Vælg årsag til indsigelse herunder og følg vejledningen.

  1. Spær kortet
  2. Kontakt banken - send en besked i netbanken eller ring til os.
Du kan se, om kortet er benyttet i Danmark eller i udlandet ud for transaktionen på din konto. Står der DK, er det benyttet i Danmark, og du skal gøre følgende: 
 
  1. Spær kortet
  2. Anmeld til politiet
  3. Gør indsigelse omgående (benyt blanketten herunder)

Blanketten skal udskrives og udfyldes. Du kan sende den til os vedhæftet en besked i netbanken - husk at vedlægge kvittering for anmeldelse til politiet.

Indsigelsesblanket

Du kan se, om kortet er benyttet i Danmark eller i udlandet ud for transaktionen på din konto. Står der Visa, er det benyttet i udlandet, og du skal gøre følgende: 
  
  1. Spær kortet
  2. Kontakt banken - send en besked i netbanken eller ring til os.

Bemærk:

  • Der skal gå mindst 15 og højst 30 dage efter varens forventede leveringsdato, inden du kan gøre indsigelse
  • Dokumentation for din henvendelse til forretningen skal vedlægges, fx i form af mailkorrespondance.

Udfyld blanketten og send den til os vedhæftet en besked i netbanken.

Indsigelsesblanket

Dette skal være opfyldt, for at vi kan behandle sagen:

  • Du skal have informeret forretningen om opsigelsen før transaktionsdatoen
  • Opsigelsen skal være foretaget i henhold til abonnementets gældende vilkår

Udfyld blanketten og send den til os vedhæftet en besked i netbanken.

Indsigelsesblanket

Kontakt banken - send en besked i netbanken eller ring til os.

Bemærk:

  • Du skal have returneret varen/afbestilt ydelsen.
  • Du skal kunne fremsende forretningens egen beskrivelse af den solgte vare/ydelse (faktura, katalog, beskrivelse på internettet, mail eller andet).
  • Du skal kunne fremsende dokumentation for, hvornår varen er returneret. Oplys evt. trackingnr. Undersøg eventuelt om forretningen har modtaget den returnerede vare. Husk, at forretningen skal have tid til at returnere beløbet, så der bør gå mindst 15 dage efter returnering, inden du gør indsigelse.
  • Dokumentation for din henvendelse til forretningen skal kunne fremsendes, fx i form af mailkorrespondance.

Udfyld blanketten og send den til os vedhæftet en besked i netbanken.

Indsigelsesblanket


Bemærk:

  • Du skal have returneret varen/afbestilt ydelsen.
  • Beskrivelsen af varen skal være så udførlig som mulig (mærke, farve, str. mv.).
  • Husk at forretningen skal have tid til at returnere beløbet , så der bør gå mindst 15 dage efter returnering , inden du gør indsigelse.
  • Dokumentation for din henvendelse til forretningen skal vedlægges, fx i form af mailkorrespondance.

Udfyld blanketten og send den til os vedhæftet en besked i netbanken.

Indsigelsesblanket

Bemærk:

  • Hvis der er tale om biludlejningsfirma, skal du vedlægge billejekontrakten.

Blanketten skal udskrives og udfyldes. Du kan sende den til os vedhæftet en besked i netbanken.

Indsigelsesblanket