Få styr på foreningen

Gør administrationen nemmere med en Foreningskonto.

Administration af kontingenter, tilskud og løbende udgifter er ofte en stor del af foreningsarbejdet. For en kasserer er det vigtigt at have adgang til at disponere over foreningens midler til de udgifter, som skal betales, og løbende kunne følge med i indbetalingerne til foreningen.

Med en Foreningskonto kan I nemt og hurtigt følge med i og styre indtægter og udgifter i netbanken. Ofte er det flere personer, der står for administrationen af en foreningskonto. I kan derfor få flere fuldmagter til samme konto.

Det er gratis at få en Foreningskonto hos os. 

Sådan får I en Foreningskonto

  • Foreningen skal have et lægefagligt formål
  • Bestyrelsesmedlemmerne skal alle være medlemmer af Lægernes Pension, og vi skal bruge legitimation for dem alle
  • Foreningen skal have et CVR-nr., som I kan få på virk.dk
  • Vi skal bruge foreningens vedtægter og seneste generalforsamlingsreferat
  • De, der skal disponere på kontoen, skal oprettes som kunder i banken.

Giv besked ved ændring
Sker der ændringer i bestyrelsen, har vi brug for at få det at vide hurtigst muligt for at kunne sikre, at det er de rette, der har adgang til foreningens midler.

Du skal være kunde i banken for at kunne betale regninger eller overføre penge for foreningen. Du kan oprette dig som fuldmagtshaver her:

NY KUNDE